loading...

vaslclick

بازدید : 69
چهارشنبه 2 اسفند 1402 زمان : 14:59

در بیشتر تاریخ، ورود زنان به عرصه هنر حرفه ای برای زنان در جهان دشوار بوده است. اگر کار به عنوان نقاش و مجسمه ساز آسان نبود، بنابراین ورود زنان به عرصه معماری دشوارتر بود. اما تعدادی از بانوان هنرمند تسلیم مشکلات نشدند و نام خود را به عنوان هنرمندان برجسته در تاریخ هنر ثبت کردند. در ادامه شما را به چند نفر از بهترین معماران زن در دنیا آشنا خواهیم کرد تا انتها با ما همراه شوید.

بهترین معماران زن دنیا

6 نفر از بهترین معماران زن در دنیا

الیزابت ویلبراهام

الیزابت ویلبراهام ممکن است اولین معمار زن در اروپا باشد. شاید او به کریستوفر رن، یکی از مشهورترین معماران تاریخ جهان، آموزش داده است. برخی از کارشناسان بر این باورند که بیش از 400 ساختمان که بیشتر آنها مسکونی هستند توسط این معمار زن طراحی شده است.
در انگلستان قرن هفدهم، تقریباً غیرممکن بود که یک زن به عنوان یک معمار حرفه ای کار کند، بنابراین ویلبراهام مراقب بود که سابقه ای از کار خود باقی نماند. او برخلاف سایر همکارانش نمی توانست محل ساختمان را مدیریت کند. بنابراین او باید وظایف نگهداری روزانه را به مردان می داد. که بعدها توسط این زن به شهرت رسیدند.
جان میلر، محقق آمریکایی، بزرگترین حامی ویلبراهام است. با این حال، سایر محققان لزوماً با تمام فرضیه هایی که میلر در مورد این معمار زن مطرح کرده است، موافق نیستند.
یکی از بناهای معروفی که طراحی آن را به «ویلبراهام» نسبت می دهند، خانه ای بزرگ در «وستون پارک» واقع در انگلستان است.

الیزابت ویلبراهام

جولیا مورگان

جولیا مورگان، متولد کالیفرنیا، اولین زنی در جهان بود که در رشته معماری در دانشکده هنرهای زیبا تحصیل کرد. او از این آموزش برای تبدیل شدن به اولین آمریکایی موفق و مستقل استفاده کرد. او شرکت خود را راه اندازی کرد و بیش از 700 ساختمان را طراحی کرد. مورگان بیشتر برای طراحی قلعه هرست، عمارتی در کالیفرنیا شناخته شده است.

قلعه هرست

ایلین گری

ایلین گری یک مدرنیست ایرلندی است که برای اولین بار شروع به طراحی اشیاء مختلف کرد. پس از مدتی شروع به طراحی لوازم منزل کرد و در پاریس مغازه افتتاح کرد. سادگی، اشکال هندسی و مواد اولیه مدرن از ویژگی های طراحی «خاکستری» محسوب می شد. آثار گری در میان ثروتمندان پاریس محبوبیت یافت، اما گری حاضر نشد در کانون توجه قرار بگیرد.
اولین پروژه وی ویلا E-1027 بود، خانه ای رو به دریا در فرانسه، که برای آن پنجره های بزرگ ایجاد کرد.
اگرچه گری تحصیلات رسمی نداشت، اما در 20 سالگی به معماری روی آورد. در ده سال آخر زندگی گری بود که شرکت آرام (یک شرکت طراحی بریتانیایی) توجه خود را به کار او جلب کرد. «گری» مستقیماً با موسس این شرکت برای تولید لوازم خانگی بر اساس طرح های او همکاری می کرد.

بهترین معماران زن دنیا

لینا بوباردی

لینا بوباردی در ایتالیا متولد شد اما پس از جنگ جهانی دوم به همراه همسرش به برزیل نقل مکان کرد. او در این کشور معروف ترین پروژه خود را طراحی کرد: موزه هنر سائوپائولو، او طراحی ساختمان و نمایشگاه این موزه را بر عهده داشت.

او برای طراحی این موزه از طراحی مدرن استفاده کرد. طراحی این موزه توجه را به فضای داخلی بزرگ و همگون دیوارهای شیشه ای جلب می کند. آثار موزه به جای آویختن به دیوار، روی پایه های بتنی و شیشه ای به نمایش گذاشته شد. طراحی بیرونی راه راه یک انتخاب جسورانه برای موزه ای بود که آثار هنری باستانی زیادی در مجموعه خود دارد.

بهترین معماران زن دنیا

نورما مریک اسکلاریک

نورما مریک اسکلاریک معمار زن سیاه پوست با تبعیض مواجه شد و در نهایت بر آن غلبه کرد. "اسکلاریک" گاهی اوقات به عنوان " روزا پارکس دنیای معماری" شناخته می شود. زیرا او اولین معمار زن سیاه پوستی بود که به عنوان یک معمار دارای مجوز کار کرد. او همچنین اولین زن معمار سیاه پوستی بود که شرکت معماری خود را راه اندازی کرد.
یکی از پروژه های مهم این معمار، سفارت ایالات متحده در توکیو است.

بهترین معماران زن دنیا

زاها حدید

زاها حدید تا زمان مرگش در سال 2016 بدون شک یک سوپراستار معماری مدرن بود. این معمار بریتانیایی عراقی اولین زنی بود که برنده جایزه پریتزکر، مهم ترین جایزه معماری شد. حدید ساختمان ها را طوری طراحی کرد که گویی از دنیای دیگری هستند. ساختمان های پیشرو و روشن با منحنی ها و امواج زیاد.
ساختمان‌های زاها حدید مانند ساختمان‌هایی هستند که انتظار داریم در هزاره آینده در فیلم‌های فانتزی درباره حیات روی کره زمین ببینیم.
حدید در اقصی نقاط جهان اثری از خود بر جای گذاشت. او پروژه های مختلفی از آپارتمان گرفته تا موزه و آتش نشانی طراحی کرده است.

بهترین معماران زن دنیا

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با 6 نفر از بهترین معماران زن در دنیا آشنا کنیم. زن ها نه تنها در عرصه معماری بلکه در زمینه های بسیار گوناگون به جهان اثبات کرده اند که می توانند بسیار توانمندتر از مردان عمل کنند. کافی است تنها نام آن ها را جست و جو کرده و با شخصیت و زندگینامه آن ها آشنا شویم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 134
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 252
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 965
  • بازدید ماه : 3413
  • بازدید سال : 4329
  • بازدید کلی : 4580
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی