loading...

vaslclick

بازدید : 245
دوشنبه 21 فروردين 1402 زمان : 16:30

وقتی نوبت به انتخاب نوع ورودی برای خانه می‌رسد، گزینه‌های مختلفی در دسترس شما است. از ورودی‌های کشویی گرفته تا فرانسوی، سبک و طرح‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. با این حال درب‌های پیوت، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است. در این مقاله فروشگاه آداک درب راجع به این نوع ورودی توضیحات بیشتری را ارائه خواهد داد، پس تا پایان همراه ما باشید.

درب پیوت چیست و از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

درب پیوت که با نام محوری نیز شناخته می‌شود، ورودی گردانی است که لولاهای آن به جای کناری در بالا و پایین نصب و بر روی یک محور عمودی می‌چرخد. همین مورد باعث شده تا حرکت آن‌ها از نظر بصری، بسیار متفاوت‌تر از یک درب لولایی معمولی باشد.

مطالعه بیشتر: برای خرید درب ضد سرقت مهم است که رنگ دربی که انتخاب میکنید بهترین رنگ و طرح را داشته باشد تا زیبایی بخش منزل شما شود برای این امر مقاله ی بهترین رنگ های درب ورودی روشی عالی برای جذابیت خانه شما را مطالعه فرمایید.

محوری اساساً یک پانل چرخشی است که می‌تواند هر نوع طراحی و اندازه گیری را انجام دهد. از درب، یک سیستم محوری، یک محور بالا، یک صفحه کف و یک صفحه سقف تشکیل شده است. برخلاف ورودی‌های محوری باستانی، محوری امروزی بر روی یک امتداد محور عمودی نمی‌چرخند، بلکه بر روی یک سیستم لولای محوری و یک محور بالا می‌چرخند. سیستم لولای محوری در قسمت پایینی، محور بالایی در قسمت بالایی خمیده شده، هر دو بر روی درب تمام شده نامرئی هستند و باید گفت این لولاهای محوری در هر موقعیت دلخواه ورودی قرار می‌گیرند.

مزایای نصب درب پیوت

نصب این نوع ورودی‌ها با مزایای زیادی همراه است که فروشگاه آداک به آن‌ها اشاره خواهد داشت.

  1. لولاهای پیوت روی درب های محوری، نامرئی هستند. پس این اجازه را می‌دهد تا زیبایی شناسی زیبایی داشته باشید که در آن تمرکز اصلی بر روی طراحی درب است.
  2. یک ورودی محوری را می‌توان از مواد مختلفی ساخت تا زمانی که لولاها در داخل ورودی خمیده شوند.
  3. ورودی‌های محوری می‌توانند در هر دو کاربرد داخلی و خارجی، برای تکمیل معماری مدرن و معاصر استفاده شوند.
  4. نصب درب‌های پیوت هم در پروژه‌های جدید و هم در پروژه‌های نوسازی آسان است.
  5. این نوع ورودی‌ها، می توانند بدون قاب باشند و به طور یکپارچه با معماری داخلی ترکیب شوند.
  6. لولاهای محوری به معماران این امکان را می‌دهند که ورودی‌هایی را که از مواد سنگین ساخته شده‌اند یا اندازه بسیار بزرگی دارند، مشخص کنند. محل قرارگیری لولا نیز اجازه می‌دهد تا وزن درب به صورت عمودی به زمین منتقل شود.
  7. یک ورودی محوری می‌تواند ویژگی‌های مختلفی مانند خود بسته شدن، موقعیت‌های نگه داشتن، کنترل دمپر و کنترل قفل را ارائه دهد.
  8. هرچقدر هم که بزرگ و سنگین باشد با نوع مناسب لولای محوری می‌توان، یک درب را با لمس انگشت باز و بسته کرد.
  9. نوع محوری مقاومت بالایی در برابر ورود اجباری ایجاد می‌کنند، زیرا لولاهای آشکاری ندارند.
  10. این نوع ورودی را می‌توان به سیستم قفل چند نقطه‌ای مجهز کرد تا امنیت آن‌ها را بیشتر افزایش دهد.

چه نوع درب‌های پیوت وجود دارد؟

ورودی‌های محوری در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. آن‌ها می‌توانند بزرگ، کوچک، سنگین یا سبک باشند، هم در داخل و هم در فضای باز استفاده شوند. تمایز دیگری که می‌توان ایجاد کرد، درب‌های پیوت تجاری در مقابل مسکونی است.

مطالعه بیشتر : برای داشتن ایمنی بیشتر در ساختمان هنگام وقوع حریق و آتش‌سوزی باید از درب های ضد حریق در هر طبقه استفاده کرد برای اطلاعات بیشتر مقاله ی درب ضد حریق، انتخابی ایمن و مطمئن را مطالعه فرمایید.

محوری بیرونی، راه عالی برای ایجاد یک ورودی بزرگ است. درب ورودی اولین عنصر ملموسی است که هنگام ورود به ساختمان با آن مواجه می‌شوید. با امکانات بی‌پایان طراحی یک ورودی چرخشی، واقعاً می‌تواند رنگ را برای بقیه خانه رقم بزند. ورودی‌های پوسته بیرونی، می‌توانند هر شکل و اندازه‌ای داشته باشند. مواد بی شماری نیز مانند شیشه و فولاد، شیشه و آلومینیوم یا نوع خاصی از چوب برای ورودی‌ها استفاده می‌شوند.

ورودی‌های محوری چوبی داخلی را می‌توان، در هر شرایط داخلی نصب و به راحتی اعمال کرد. یک درب محوری برای حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه، جداکننده اتاق و بسیاری از کاربردهای داخلی دیگر مناسب است. هنگامی که این نوع ورودی را برای فضای داخلی خود انتخاب می‌کنید، مواد می‌توانند از شیشه و فولاد گرفته تا چوب، مرمر و هر نوع کاربرد دیگری که فکرش را بکنید، متغیر باشد. همچنین، آن‌ها می‌توانند قاب دار یا بدون قاب، تک یا دوتایی، بزرگ یا کوچک، سبک یا سنگین باشند.

درب‌های پیوت تجاری نه تنها برای خانه‌ها بلکه برای ساختمان‌های تجاری نیز عالی هستند. آن‌ها را می‌توان در دفاتر، ساختمان‌های عمومی مانند کتابخانه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و غیره استفاده کرد.

نتیجه:

انتخاب درب‌ از نوع پیوت برای خانه شما در نهایت به ترجیحات شخصی و ملاحظات عملی بستگی دارد. با این حال بهتر است، اطلاع داشته باشید که آن‌ها گزینه‌ای مدرن و معماری هستند که می‌توانند فضای ثابت و بیشتری را فراهم کنند. البته می‌توانید برای تصمیم و انتخاب آگاهانه به فروشگاه آداک درب مراجعه داشته باشید. در این فروشگاه، افراد با تجربه کافی هستند تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 131
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 252
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 962
  • بازدید ماه : 3410
  • بازدید سال : 4326
  • بازدید کلی : 4577
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی