loading...

vaslclick

بازدید : 31
يکشنبه 5 شهريور 1402 زمان : 16:00

بیماری فیستول از عوارض شایع بیماری کرون است. آن‌ها تونل‌های غیره معمولی هستند که روی دیواره روده و یا سایر اندام‌ها ایجاد و باعث ناراحتی فرد می‌شود. افراد مبتلا به این بیماری مورد نظر، ممکن است درمان‌های مختلفی را امتحان کنند که یکی از آن‌ها لیزر است. برای تشخیص این بیماری و درمان توسط این تکنیک مدرن، با کلینیک آنیل همراه شوید.

فیستول چه بیماری است؟

فیستول یا حتی فیستول مقعدی یک تونل یا حفره غیر طبیعی هست که در بافت گرانولاسیون وجود دارد. این دستگاه یک دهانه اولیه در داخل حفره مقعد را به دهانه فرعی دیگری در پوست پری مقعد پیوند می‌دهد. این دهانه‌های فرعی ممکن است، تعداد زیادی داشته باشند و حتی می‌توانند از یک حفره اولیه مشابه گسترش یابند. به گفته جراحان کلینیک آنیل، فیستول به طور کلی یک پوشش یا تونلی است که از داخل حفره مقعد شروع و در جایی در پوست خارج از آن ادامه می‌یابد. این بیماری، معمولاً به دلیل عفونتی رخ می‌دهد که به مناسب‌ترین روش، ترمیم یا درمان نمی‌شود.

مطالعه بیشتر : برای اطلاع از انواع روش های درمان فیستول مقاله ی درمان آبسه یا فیستول مقعدی را مطالعه فرمایید.

همچنین، پزشکان متخصص در این کلینیک مورد نظر معتقدند که غدد متعددی در داخل مقعد قرار دارند که مایع مخفی تولید می‌کنند. هنگامی که این انسداد اتفاق می‌افتد، باعث تولد و رشد باکتری‌هایی می‌شود که بافت ها را آلوده کرده و باعث تورم در آن‌ها می‌شود. از نظر پزشکی، آن را آبسه نیز می‌نامند. آن‌ها می‌گویند که این آبسه نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد، در غیر این صورت به طور مخرب رشد می‌کند. در نهایت، می‌ترکد و سوراخی در پوست بسیار نزدیک به دهانه مقعد ایجاد می‌کند. این دهانه، آشفتگی ایجاد شده در داخل غدد و بافت‌های متورم را تخلیه می‌کند.

فیستول و درمان آن توسط دستگاه لیزر در کلینیک آنیل

اگرچه این روزها چندین درمان برای این بیماری مورد نظر در دسترس هست، با این حال درمان فیستول با لیزر بهترین روش معرفی شده است. کارشناسان کلینیک آنیل در تهران معتقدند که جراحی این بیماری مبتنی بر لیزر مدرن بسیار موثر است. همچنین پزشکان این کلینیک می‌گویند که بیماران باید اقدامات اولیه و در اسرع وقت موثرترین درمان را داشته باشند تا کمتر رنج بکشند و درمان دائمی برای بیماری پیدا کنند.

درمان این بیماری با تکنیک مدرن مورد نظر، تنها پس از یافتن محل تونل توسط جراحان کلینیک آنیل آغاز می‌شود. آن‌ها فرآیند را با تمیز کردن مسیر و حذف دانه بندی یا بافت‌های معیوب برای همیشه شروع می‌کنند. بعد از این، عمل جراحی با این تکنیک مدرن شروع و در ابتدا انرژی را به داخل دستگاه می‌رسانند. این اولین قدم برای بستن مسیر غیرطبیعی است که بیماری را برای همیشه درمان می‌کند. موفقیت درمان فیستول با لیزر در این است که به علمی‌ترین روش برای رهایی از بیماری مورد نظر عمل می‌کند. اشعه، بافتهای اپیتلیالیزه شده را از بین می‌برد و به فروپاشی دستگاه فیستول تا حد بالایی کمک می‌کند. بدون شک در نهایت روند بهبودی را آسان و سریع‌تر خواهد کرد.

از درمان فیستول توسط دستگاه لیزر چه اطلاعاتی دارید؟

این بیماری مورد نظر به دلائل زیادی ایجاد می‌شود، پس داشتن اطلاعات درست و صحیح امری ضروری است تا بیمار بتواند خود را از این ناراحتی دردناک خلاص کند. در ابتدا پزشکان کلینیک آنیل به این مورد اشاره می‌کنند که درمان فیستول تنها پس از تشخیص صحیح امکان‌پذیر هست که درمان با لیزر نیز از این قاعده مستثنی نمی‌شود. این بدان معنا است که بیمار نه تنها به معاینه فیزیکی، بلکه به سونوگرافی و یا سایر موارد نیز نیاز دارد.

در صورتی که پزشک برای درمان از این روش استفاده کند، باید گفت که فرآیند توانبخشی بسیار سریع پیش می‌رود. به حدی که بیمار پس از یک یا دو روز می‌تواند، زندگی عادی خود را شروع کند. این روش به بخیه زدن نیازی ندارد، پس بیمار با دردسرهای پس از عمل مواجه نخواهد شد.

این مقاله را نیز از دست ندهید: درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر

کل جراحی با این تکنیک، نیم ساعت طول خواهد کشید. به همین دلیل، بیهوشی به صورت موضعی و خیلی به یک چرت بعد از ظهر شبیه هست. به طور معمول به بیمار این امکان داده می‌شود که پس از مدت کوتاهی از انجام، نوشیدن آب و مصرف غذا را شروع کند. علاوه بر آن‌که بیمار به پیروی از رژیم غذایی خاصی نیاز ندارد و تنها در ابتدا باید غذای سبک مصرف کند. معمولا بیمار به 8 هفته زمان نیاز دارد تا فیستول وی به طور کامل بهبود یابد.

نتیجه:

در کلینیک آنیل، زیر ساخت‌های بیمارستانی درجه یک با امکانات پزشکی پیشرفته وجود دارد تا پزشکان بهترین تشخیص و درمان را برای بیماران ارائه دهند. به همین علت در این کلینیک مورد نظر، میزان موفقیت در درمان فیستول توسط دستگاه لیزر صد در صد هست.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 136
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 252
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 967
  • بازدید ماه : 3415
  • بازدید سال : 4331
  • بازدید کلی : 4582
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی